Zažiariť 365-krát v roku

FML-AP6Y6P.jpg

Najväčšie prelomy a predsavzatia prichádzajú na konci starého a začiatku nového roku. Prečo je to tak? Možno to bude magickou 365-kou alebo pomyselnou čiarou, ktorú robíme za starým rokom. Len málokto si robí očistu a dáva životné ciele už počas roka. Najväčšie rozhodnutia a odvážne slová prichádzajú so strieľaním šampanského a praskaním ohňostroja. Prečo neustále prahneme po úspechu, napredovaní a zažiarení v spoločnosti? Ako uvádza magazín news.sk v jednom zo svojich článkov: „…prví ľudia sa svojím telesným vzhľadom podobali viac na opicu ako na človeka, ale duch, prebývajúci v ich vnútri, postupným vývojom zušľachťoval ich polozvieracie telo a dával mu ľudskú formu.“ Áno, byť človekom znamená tiež uvedomovať si sám seba, prekonávať vlastné hranice a snažiť sa byť lepší, ako ten druhý. 

Hľadať a zaradiť sa

Život bez cieľov je ako leto bez slnka. Byť v produktívnom veku a nemať určité očakávanie od života je nemožné. Všetci si staviame rebríčky hodnôt, ktoré sa snažíme naplniť. Meníme priority a tešíme sa z naplnených predstáv. Viac či menej napĺňame svoje sny a ciele. Hodnoty sa menia počas prelomových životných období, pod vplyvom našich sklamaní a úspechov, nálady a zdravotného stavu. 

Bláznovstvá verzus priority

Iné priority má dospelák, iné dôchodca a dieťa, ktoré možno toto slovo ani nepozná, ale žije ho. Smiech, radosť, hry, bláznovstvá a prekvapenia sú pre deti také dôležité, ako pre dospelých kariéra, láska, finančné zabezpečenie a úspech. O to viac sa dospeláci tešia z prekvapení a zaujímavostí, ktoré na nich nečakane padnú v ktorýkoľvek z 365 dní v roku. S prácou prichádza menej voľného času, menej zábavy, a preto v čase dovoleniek, keď z tváre miznú aspoň na okamih vrásky, sme všetci o trošku viac srdečnejší, empatickejší a uvoľnenejší.

Slnko + ty = stredobod vesmíru

Zasvieti či nezasvieti?“ túto otázku si kladieme každé ráno. Vezmem si sukňu alebo nohavice? Tričko alebo sveter? Ostanem doma alebo vybehnem von? Premieľa sa v hlave každého z nás. Slnko je tiež stredobodom nášho osobného vesmíru, no rovnakým centrom je na ulici každý z nás, ktorého sa dotýkajú jeho lúče. Musíme byť viditeľný, aby sme zaujali. Veď aj filmové hviezdy zažiarili až vtedy, keď sa na ne otočili svetlá reflektorov. To, ako sa to podarilo americkým hviezdam, čítame denne. Aj magazín news si neraz posvietil na tie najznámejšie celebrity. Fenomén „STAR“ je taký silný, že už množstvo nezrelých teenegerov prahne po úspechu. Ten však netkvie v prehnanej samoľúbosti a chaotickom hnaní sa za cieľom takpovediac cez mŕtvoly. Je nutné všetko si vopred naplánovať. Ak v niečom vynikáme, dajme o sebe vedieť. Napíšme (alebo si dajme napísať) kvalitný PR článok, propagujme sa na sociálnych sieťach a najmä, zostaňme sami sebou. 

Dostať sa do povedomia a následne zažiariť – to je cestou k šťastnej budúcnosti. Aspoň to si myslí väčšina populácie. Proste je taká doba. Čo je viditeľné, to je „IN“. Pozor! Zažiariť môže každý z nás, stačí si ráno pred odchodom z domu namiešať kokteil, ktorého ingredienciami sú úsmev, milý pohľad, príjemné vystupovanie a nejaký ten dobrý skutok. Verte či nie, s optimizmom a dobrou náladou budete na ulici, v práci, v škole, obchode či pri nastupovaní do električky žiariť tak ako nik. Zožnete väčší úspech, akoby ste boli majiteľom veľkej, bohatej a prosperujúcej firmy. Milionár je vlastne každý z nás, len si to treba  uvedomiť a vedieť vychutnať. Pretože nie je milión ako milión. 

Text: PR článok

Foto: resolutionsmile.com