Začínate podnikať? Toto vám pomôže uspieť

shutterstock_158522159

Začiatky nie sú nikdy ľahké a bez pádov sa to nezaobíde, otázne je len to, či sa dokážete znovu postaviť na nohy. A je jedno, či sa začínate učiť chodiť, jazdiť na snowboarde alebo podnikať. Dôležitá je sebadisciplína a výdrž. Ak sa zakladanie vašej eseročky stáva skutočnosťou, pripravte sa na to, že budete mať čo robiť, aby ste uspeli. A tieto 4 rady by ste si mali zobrať k srdcu.

Robte veci poctivo a inak ako ostatní

Niekto veľmi múdry raz povedal, že ak budeš robiť veci poctivo, na Slovensku uspeješ, nech robíš čokoľvek. A naozaj to je tak, pretože väčšina podnikateľov stále kladie na prvé miesto zisk a nie spokojnosť svojich zákazníkov. Ak budete klásť dôraz na spokojnosť a zároveň budete odlišný tak, aby vás dokázali okamžite identifikovať od vašich konkurentov, ste na správnej ceste. Ako povedal jeden z najlepších svetových marketérov o odlišnosti: „Staňte sa fialovou kravou v obyčajnom stáde.“ 

Buďte pokrokoví

Nikdy sa nesmiete dostať do štádia, že to, čo vám dnes prilákalo zákazníkov, vám ich udrží navždy. Ako príklad skvele poslúži jedna reštaurácia, ktorá bol po páde komunizmu jednou z prvých vo veľkom slovenskom meste, ktorá piekla pizzu. A to z nej urobila vychytenú adresu, ale dnes zíva prázdnotou, pretože nedokázala priniesť nič nové – nezlepšila pizzu, práve naopak, a ako jej klesali tržby, tak začala robiť zúfalé kroky – začala robiť hamburgery, chváliť sa najväčším rezňom v meste a podobné veci, ktoré absolútne nejdú s pôvodnou víziou tejto reštaurácie. Preto sa snažte ľuďom prinášať stále niečo nové, čo ich zaujme, a zároveň to bude súčasťou vášho konceptu.

Pracujte aj na sebe, nielen na podniku

Je dôležité, aby ste makali nielen na podniku, ale aj na sebe. Vzdelávajte sa, učte sa nové veci, spoznávajte nové kultúry, choďte na stáž, prihláste sa na progresívny kurz angličtiny pre firmy, čítajte knihy o marketingu alebo si dajte za cieľ, že absolvujete triatlon, aj to môže byť pre vás obrovská škola.

Vyvolávajte emóciu

Ľudia si síce myslia, že sú racionálni, ale rozhodujú sa podľa emócií. Preto by ste mali vo vašich potencionálnych zákazníkoch vyvolať emócie. Tie pozitívne, samozrejme. Napríklad prispejete z každého zarobeného eura 10 centov na dobročinné účely, dajte zákazníkom ku káve zadarmo dezert alebo čokoľvek, čo ich príjemne prekvapí, dojme, vyvolá úsmev na tvári alebo obdiv.

 

Toto všetko musíte urobiť vy sami, no ak chcete pomôcť s hľadaním registračného sídla, založením spoločnosti alebo kúpou už existujúcej spoločnosti, navštívte stránku Slovenskespolocnosti.sk.