Ovládanie mysle

Niekedy chceme, aby ostatní ľudia robili veci, ktoré v skutočnosti robiť nechcú. V mnohých prípadoch sa snažia poprední lídri vyriešiť takýto problém násilím alebo inými formami priameho donútenia. Vedci zistili, že väčšina populácie je niekým alebo niečím ovládaná. Je ťažké s tým niečo urobiť a brániť sa. Prinášame Vám zopár príkladov, kedy je ovládanie mysle skutočne alarmujúce. Stále sú okolo nás detaily a ľudia, ktorí dokáže ovplyvňovať náš každodenný život, pohyb, myšlienky a činy. 

ovládanie mysle

Facebook

Pre mnoho ľudí je Facebook len spôsobom dorozumievania sa, ale niektorí odborníci sú presvedčení, že to je ďaleko viac než len to. V mnohých sférach života môžeme pozorovať jeho prítomnosť, jeho infiltráciu do spoločnosti, novín, časopisov či spravodajských portálov. Šíri sa rýchlo a na pohľad nekontrolovane, niektoré vekové skupiny sa stávajú na ňom doslova závislé. Samozrejme, všetko záleží na konkrétnom jedincovi, ktorý mu podľahne.

Vymývanie mozgov počas vojny

Obdobie vojny, kedy je v čele silný vodca, patrí medzi najjednoduchšie spôsoby vymývania mozgov a manipulácie. Vezmime si 2. svetovú vojnu a dôveru obrovského množstva ľudí k sfanatizovanému jedincovi. Počas kórejskej vojny padlo mnoho amerických vojakov do zajatia. Severokórejčania boli známi svojou krutosťou k väzňom. Buď ich zabili, alebo ich jednoducho nechali umrieť z nedbanlivosti. Väzni neraz žobrali o svoj život. Číňania boli zase experti v otáčaní väzňov proti svojej vlastnej krajine a ich temné metódy pretrvávajú dodnes. Dalo by sa povedať, že práve toto bolo inšpiráciou pre mnoho ďalších teórií.

Prediktívne programovanie

Teoretici tvrdia, že sci-fi filmy, ktoré zobrazujú nebezpečné apokalyptické scenáre sú navrhnuté tak, aby nás podvedome ovplyvnili. Jedným z príkladov je film Ja robot (v hlavnej úlohe s Willom Smithom). Vo filme roboti ukazujú, že ľudia potrebujú byť chránení sami pred sebou. 

Podprahová reklama

Viaceré reklamy sú vytvorené tak, aby sa dostali do hlavy a jednoducho tam ostali. Reklamný priemysel má dlhú históriu a využíva niekoľko techník, vďaka ktorým divákov a poslucháčov úspešne manipuluje. Človek má odrazu chuť napiť sa, alebo dostane hlad. Nie zriedka uteká do obchodu, aby si kúpil nový parfém a vďaka reklame sa stal napríklad aj popcorn neodmysliteľnou výbavou pri návšteve kina. Aj keď vlády pristúpili k niekoľkým opatreniam ohľadom podprahových reklám, stále sme tými ľahšími verziami ovplyvňovaní. 

Takto by sa dalo pokračovať ešte veľmi dlho. Ovládanie mysle je fenomén starý snáď ako ľudstvo samo. Aj samotný šport, ako napríklad futbalový zápas, ľudí rozdeľuje, manipuluje s nimi a rozširuje nevraživosť. Keby sme mali zachádzať do extrémov, tak si vezmime americké filmy o mimozemšťanoch. Prečo sú vo väčšine scenárov opisovaní ako beštie? Ľudia tomu uverili a túžia po ich likvidácií. Keby teda skutočne existovala iná civilizácia mimo našej Zeme, ako by sme sa zachovali? V neposlednom rade nesmieme zabúdať na povery a mýty, ktoré nás sprevádzajú celý život. Ruku na srdce – koľkí z Vás si odpľujú, keď vidia čiernu mačku? A čo tak piatok trinásteho? 

Zdroj a foto: listverse.com